ΟΤΟΕ
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ 10η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΟΤΟΕ
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΡΑΣΗΣ 2009 - 2012
ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΛΕΣΧΕΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ
Όταν πραγματοποιείτο η προηγούμενη Πολιτιστική Συνδιάσκεψη, τρία χρόνια πριν, πιστεύω ότι κανένας μας δε μπορούσε να διανοηθεί ή να φανταστεί ότι θ’ ακολουθούσαν αυτά τα τρία χρόνια που περάσαμε τα οποία είναι ζοφερά χρόνια και ανατρέπουν πλήρως τη ζωή μας. Μέχρι τότε, και στο προηγούμενο Συνέδριό μας και δτην προηγούμενη Συνδιάσκεψή μας, είχαμε θέματα.
Είχαμε θέματα εργασιακά, είχαμε επιθέσεις από τους τραπεζίτες, είχαμε θέματα ασφαλιστικά, η εργοδοτική πίεση ήταν κατά Τράπεζα αλλά και συνολικά σημαντική, θυμίζω ότι το 2009 δεν κάθονταν καν σε τραπέζι διαπραγματεύσεων και πήραμε τη σύμβαση μέσω ΟΜΕΔ, σημαίνει ότι αυτά τα ανοιχτά θέματα που είχαμε τότε συνεχίστηκαν, υπήρχαν και φτάσαμε και στη σημερινή κατάσταση.
Οι τραπεζίτες από πάντα είχαν αιτήματα. Εγώ απλώς να θυμίσω ότι το 2005-2006, όταν πια είχαν έρθει οργανωμένα και είχαν καταθέσει αιτήματα, στη λίστα των αιτημάτων που είχαν καταθέσει ήταν τα θέματα της αποζημίωσης, ήταν τα θέματα της πολυετίας και ήταν τα θέματα των εργασιακών κανόνων μας. δηλαδή ήθελαν πλήρη αποδιάρθρωση του συνδικαλιστικού κινήματος.
Δεν τα κατάφεραν. Παραμείναμε όρθιοι και αν γυρίσουμε πίσω και πάμε τρία χρόνια πριν, θα έχουμε την αίσθηση όλοι μας ότι μπορεί να έχει περάσει και πάνω από μια δεκαετία, γιατί ήταν τόσο βαρύ το τίμημα για την εργασία όλα αυτά τα χρόνια.
Η σημερινή μας συνδιάσκεψη όπως είπα, είναι στα πλαίσια της ανά τριετία πανελλήνιας συνδιάσκεψης. Είναι αν θέλετε ιστορικά και συνδικαλιστικά μια σημαντική παρέμβαση, θα έπρεπε να ήταν, να ήμαστε πολύ περισσότεροι. Γιατί; Γιατί το συνδικαλιστικό κίνημα είναι μια συλλογικότητα η οποία μέσα της έχει τις δυνάμεις της εργασίας, έχει τις δυνάμεις της αλληλεγγύης και έχει τις δυνάμεις του σεβασμού και της συναδελφικότητας.
Αυτά τα στοιχεία τα έχει μέσα του από χέρι ο πολιτισμός. Και μέσα από τις δραστηριότητες όλων των τεχνών, αυτή η καρδιά του πολιτισμού μιλάει και στη δική μας συλλογικότητα. Δυναμώνει τη φωνή μας, δυναμώνει το μυαλό μας, δυναμώνει τη διαπραγμάτευσή μας. Είναι μια δύσκολη εποχή για όλους εμάς. Οι λέξεις πια έχουν αδειάσει. Δηλαδή λες κάτι και προσπαθείς να το τονίσεις παραπάνω γιατί έχεις την αίσθηση ότι αυτό που είπες δε φτάνει γι’ αυτό που θέλεις να περιγράψεις.
Μικρά και μεγάλα προβλήματα ατομικά και συλλογικά σαρώνονται, δικαιώματα, συνθήκες ζωής, εμπειρίες, δεξιότητες, αφηγήσεις, αξίες και αρχές. Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες κατεδάφισης ενός κράτους δικαίου, διάλυσης του κοινωνικού ιστού, φαλκίδευσης δημοκρατικών κατακτήσεων με εκβιασμούς και εκφοβισμούς.
Ο σεβασμός, η αξία του ανθρώπου, η αρχή της αναλογικότητας, της ισότητας και το ιερό δικαίωμα της εργασίας καθημερινά δοκιμάζονται. Όλα αυτά δεν είναι απλώς παραλογισμός. Δεν είναι ότι ξυπνήσαμε μια μέρα λάθος πλευρό. Δεν είναι απλώς διαστροφικά μυαλά. Γυρνώντας το μυαλό μας πίσω και σκεπτόμενοι, βλέπουμε ότι είναι παραπάνω από βέβαιο ότι υπάρχει σχέδιο. Πρέπει να υπάρχει ένα σχέδιο για το χτίσιμο ενός άλλου κράτους, πιο άνισου, πιο άδικου από αυτό που μέχρι σήμερα ξέραμε.
Πολλοί από μας λέγαμε πάντα ότι το πρόβλημα πριν απ’ όλα είναι πρωτίστως πολιτικό. Και είτε το λέγαμε δημόσια είτε το λέγαμε στις μεταξύ μας συζητήσεις Και μετά όλα τα υπόλοιπα. Είναι γεγονός και το ξέρουμε όλοι σήμερα ότι η χώρα δε διοικείτο ως όφειλε, οι θεσμοί αντί να ισχυροποιούνται αποδυναμώνονταν. Η κατά καιρούς εξουσία μαζί με τους δήθεν ισχυρούς της κοινωνίας, υπονόμευαν δημόσιους και κοινωνικούς θεσμούς.
Είναι δε γνωστό σε όλους μας ότι η ποιότητα των θεσμών και η λειτουργία τους, πολιτική και κοινωνική, καθορίζουν την πορεία μιας χώρας, ο δε ρόλος τους είναι αποφασιστικός για την ευημερία του συνόλου. Όπως επίσης μας είναι γνωστό ιστορικά αλλά και από αυτά που ζούμε ότι η πολιτική εξουσία καθώς και η ολιγαρχία του τόπου παίρνουν αποφάσεις στην εξαθλίωση, την ένδεια των μεγάλων ομάδων των πολιτών. Όχι από λάθος ή από άγνοια, αλλά κατόπιν σχεδίου.
Η ευημερία μιας κοινωνίας των ανθρώπων της κατακτάται εκεί όπου είναι εγγυημένο το δικαίωμα της ιδιοκτησίας, η ισότητα απέναντι στο νόμο, τα κίνητρα για την ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, οι οικονομικές πρωτοβουλίες σε περιβάλλον ισότητας, κοινωνικής δικαιοσύνης και κοινωνικής πρόνοιας.
Κλειδί εδώ είναι το πόσο ένα προηγμένο κράτος παράσχει και παρέχει ίσες δυνατότητες γνώσης και πολιτισμού, εκπαίδευσης, με επένδυση στην έρευνα και τεχνολογία. Άρα, ξανά μπροστά μας η πολιτική. Το σχέδιο για την προκοπή ενός τόπου.
Να πιάσουμε τώρα τα δικά μας λίγο, τα συμβαίνοντα στο χώρο του πολιτισμού. Χρόνο με το χρόνο, αυτή την τριετία ήμαστε αναγκασμένοι να μειώνουμε δραστηριότητες πολιτιστικές ή εκδηλώσεις λόγω και της συνολικής κατάστασης που επικρατούσε, λ.χ. δε μπορούσες να σκεφτείς να κάνεις μια εκδήλωση όταν είχες πάνω από το κεφάλι σου μνημόνια, μέτρα, διαδηλώσεις, πόνους, συγχωνεύσεις, μια σειρά από πράγματα που σε ξεστρατίζουν τελείως από οποιοδήποτε προγραμματισμό θα ήθελες να προχωρήσεις.
Έτσι λοιπόν, λόγω της συνολικής κατάστασης που βιώναμε και σαν εργαζόμενοι αλλά εδώ και σαν Συνδικάτο, ήμαστε υποχρεωμένοι να περιορίσουμε δραστηριότητες λόγω οικονομικών αδυναμιών. Παρ’ όλα αυτά καταφέραμε μέχρι το 2011 και δειλά-δειλά στις αρχές του 2012 να γίνονται κάποιες ξεναγήσεις και ιστορικές επισκέψεις και διάφορες άλλες εκδηλώσεις που είχαν πολιτιστικό και ιστορικό περιεχόμενο, αλλά αυτό διεκόπη από την άνοιξη του 2012 και δώθε δεν έχει πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο.
Επίσης δεν πραγματοποιήσαμε τον πανελλήνιο διαγωνισμό που κάναμε πάντα πριν από μια πολιτιστική συνδιάσκεψη στα Εικαστικά και τη Φωτογραφία, ακριβώς λόγω κόστους. Γιατί το να μαζέψεις από συναδέλφους τη δουλειά τους, να τη δείξεις, να την εκθέσεις και να την επιστρέψεις, είναι ένα κόστος το οποίο είναι αδύνατο, 100% να σηκώσει η Ομοσπονδία. αντιθέτως κάναμε τον πανελλήνιο διαγωνισμό για τη Λογοτεχνία με πεζογραφήματα και ποιήματα, πριν 25 ημέρες βραβεύσαμε τους συναδέλφους και δώσαμε επαίνους σ’ αυτούς που τ’ άξιζαν.
Θέλω να σημειώσω εδώ ότι όπως και στα υπόλοιπα δυστυχώς δεν είχαμε τη βοήθεια από Συλλόγους και αυτό φάνηκε και από τις συμμετοχές, δηλαδή δε μοιράστηκε το χαρτί που πήγε προς τους Συλλόγους, δε μοιράστηκε το χαρτί που πήγε προς τα νομαρχιακά παραρτήματα και άρα οι συμμετοχές ήταν λίγες. Δεν ήταν χαμηλού επιπέδου σε σχέση με προηγούμενους διαγωνισμούς, αλλά όμως όταν έχεις μικρό αριθμό συμμετεχόντων, παίζει κι ένα ρόλο σε σχέση με το επίπεδο.
Εν πάση περιπτώσει, τα βραβεία που δόθηκαν ήταν επιπέδου, ειδικά στην ποίηση, θα πρέπει να κάνω αυτή την αναφορά στο Γιάννη Πομώνη, έναν συνάδελφο που δουλεύει στην Εθνική Τράπεζα. αυτός ο άνθρωπος είναι ποιητής. Έχω προσπαθήσει από καιρό να του πω «μη μου στέλνεις κείμενο γιατί δεν κάνεις καλό στους υπόλοιπους. Υπάρχουν αξιόλογοι συνάδελφοι που εξίσου γράφουν, όχι τόσο καλά αλλά γράφουν καλά». Όταν στέλνει ο Γιάννης Πομώνης, είναι δεδομένο ότι θα πάρει το πρώτο βραβείο. Και όχι με μία Επιτροπή, με 4-5 διαφορετικές Επιτροπές μέχρι σήμερα.
Σας μοιράστηκαν ήδη τα κείμενα αυτά, θα τα στείλουμε και σε αυτούς που συμμετείχαν στο διαγωνισμό και τους βραβευμένους. Υλοποιήσαμε αυτό το στόχο που είχε να κάνει με το δημιουργικό κομμάτι από τους συναδέλφους, αλλά προσωπικά τουλάχιστον εγώ το θεωρώ ημιτελές με την έννοια της συμμετοχής που εξήγησα πριν. Εν πάση περιπτώσει, σ’ ένα άλλο πάλι δημιουργικό κομμάτι ήταν που σας είπα και πριν, σε σχέση με το θεατρικό ήδη πέρυσι φαντάζομαι ότι κάναμε την τελευταία πια παράσταση γι’ αυτή τη συγκυρία και γι’ αυτή τη στιγμή.
Οι παραστάσεις που ανέβασε η ΟΤΟΕ όλα αυτά τα χρόνια ήταν αρκετά σημαντικές και αρκετά καλές. Και δεν το λέω εγώ επειδή ήμουν από πάνω και το δούλευα, το έλεγαν 1.000, 1.200, 1.500 συνάδελφοι που έρχονταν στις παραστάσεις, ανάλογα με τον αριθμό των παραστάσεων ήταν το νούμερο γιατί κατά τ’ άλλα ήταν η ροή των συναδέλφων που έρχονταν ίδια όλες τις χρονιές. Και πέρυσι με το έργο που ανεβάσαμε, το «Αγάπη, Πίστη, Ελπίδα», ενωμένο με το έργο του Μπρεχτ «Η Εβραία», ήταν και ιδεολογικά αν θέλετε αλλά και λογοτεχνικά τα κείμενα υψηλού επιπέδου.
Και τα παιδιά απέδωσαν εξαιρετικά τους ρόλους τους και το κείμενο. Και ήταν σε μια περίπτωση και σε μια συγκυρία όπου τα πράγματα δε θα πω ότι μοιάζουν, αλλά εν πάση περιπτώσει είχαν μια αχνή ομοιότητα με το ’32-’33 που γράφτηκαν αυτά τα έργα, λίγο πριν τους κυνηγήσει ο Χίτλερ, και τον Χόρβατ και τον Μπρεχτ
Ήταν δυνατά κείμενα, έγινε καλή δουλειά από το Σταύρο Ζαλμά που σκηνοθέτησε την παράσταση αλλά ήταν και πολύ καλοί οι ρόλοι που αποδόθηκαν, τόσο της Εβραίας από την Αμερινή Γεωργοπούλου όσο και οι υπόλοιποι από τους υπόλοιπους συναδέλφους που συμμετείχαν. Και να πω ότι σε όλα αυτά τα θεατρικά, όλοι ήταν συνάδελφοι, δεν υπήρχε ρόλος απ’ έξω.
Θεωρούσαμε και θεωρούμε ότι το θέατρο μαζί με το βιβλίο, μαζί με άλλες πολιτιστικές δραστηριότητες, όταν αυτά υπάρχουν μπορεί να κλείνει μια τηλεόραση που λέει τις ειδήσεις ή παίζει το Σουλεϊμάν και δεν ξέρω ποιον άλλον.. Βοηθάει σ’ ένα άλλο βγάλσιμο της κοινωνίας, της τραπεζικής, της μικρής κοινωνίας μας της τραπεζικής αλλά και ανθρώπων που μας παρακολουθούν απ’ έξω. Υπάρχουν άνθρωποι που παρακολουθούν, όσοι ενδιαφέρονται.
Θεωρώ ότι είναι τιμή για την ΟΤΟΕ που μπορούσε να λειτουργήσει το θεατρικό τμήμα αλλά και ο λογοτεχνικός διαγωνισμός που είπα πριν, είναι η καρδιά ενός πολιτιστικού κινήματος. Μέχρι τώρα τα καταφέραμε και θεωρούμε ότι υπηρετήσαμε απ’ αυτό το μετερίζι αρκετά σωστά αυτή την υπόθεση.
Τώρα στη φετινή μας απολογιστική αναφορά. Οι Σύλλογοι βέβαια θα κάνουν τη δική τους παρουσία όσοι θέλουν, γιατί τα πρωτοβάθμια Σωματεία έχουν ένα δικό τους προγραμματισμό, έχουν μια δική τους κουλτούρα και μια δική τους, ανάλογα με τους συναδέλφους και τι έχουν χτίσει μέχρι σήμερα, οπότε μέσα από τα sites που έχουν, μέσα από τις δραστηριότητες που κάνουν, αν θέλουν να μπορούν να μας ενημερώσουν γι’ αυτές τους τις δραστηριότητες.
Είμαστε τώρα αναγκασμένοι να έχουμε κι ένα μελανό σημείο. Και θεωρώ μελανό σημείο το γεγονός ότι δε μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε παραπέρα Πολιτιστικές Λέσχες, εννοώ με ενοίκια, με κόστη τα οποία δε μπορεί η Ομοσπονδία να στηρίξει. Γνωρίζετε πάρα πολύ καλά τις συνθήκες, ο χώρος ταλανίζεται πολυποίκιλα, τα δικαστικά έξοδα ακόμα και για να στηρίξεις μια απλή υπόθεση είναι αρκετά. Τα έξοδα για να προπαγανδίσεις μια διαδήλωση, να στηρίξεις μια συνδικαλιστική διεκδίκηση είναι επίσης μεγάλα.
Ταυτόχρονα έχουμε μείωση συναδέλφων, έχουμε μείωση μελών τραπεζοϋπαλλήλων συνολικά, δεν αποδίδονται χρήματα στην ΟΤΟΕ, αυτά που όφειλαν ν’ αποδίδονται, δεν υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις όπως ξέρετε και άρα, δεν υπάρχει καμία άλλη δυνατότητα όσο και να στύψουμε το σφουγγάρι. Και θα πρέπει να σκεφτούμε πώς από δω και πέρα αυτές οι Πολιτιστικές Λέσχες θα παραμείνουν ζωντανές αλλά με μηδενικό κόστος.
Στη συνέχεια να δούμε κυρίως πώς από δω και μπρος μπορούμε ν’ αξιοποιήσουμε όλη αυτή την εμπειρία που όλοι μας διαθέτουμε. Αυτοί που ασχολούμαστε με τον πολιτισμό, που έχουμε ένα μεράκι και έχουμε και τη διάθεση ν’ αφήσουμε και πέντε ώρες γι’ αυτή την υπόθεση. Να συζητήσουμε, να δούμε πώς μπορούμε να δυναμώσουμε αυτές τις συλλογικότητες.
Στη συνέχεια παρατίθεται κατ’ έτος και σε τίτλους η δραστηριότητα της Γραμματείας Πολιτισμού..
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
2009
Ø ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2009
o Έκδοση και διανομή Θεατρικού Καταλόγου της ΟΤΟΕ για το 2010 (εκπτωτικά κουπόνια – Κατάλογος)
2010
Ø ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
o Συνεργασία με Βιοιατρική και Υγεία για την εξέταση μαστογραφίας και παπ τεστ με έκπτωση.
o Ζήτηση από συλλόγους να ορίσουν εκπρόσωπο στη Γραμματεία
o Μαζική αγορά εισιτηρίων ΟΑΣΑ 2010
Ø ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
o Εκδήλωση Κοπής Πίτας ΟΤΟΕ στο Venti (Ψυρρή)
o Συγκρότηση μελών της Γραμματείας – α’ συνεδρίαση
o Επιστολή στα ΝΠ ΟΤΟΕ για να ορίσουν εκπρόσωπό τους στη Γραμματεία (εκτός Νομών με ΠΛ)
Ø ΜΑΡΤΙΟΣ
o Μάρτιο-Απρίλιο-Μάιο Πολιτιστικά Μονοπάτια της ΟΤΟΕ – ΑΝΟΙΞΗ 2010 / Οκτώβριο 2012 Ξεναγήσεις αρχ. Χώρων Λαύριο/Ελευσίνα – Εκτύπωση Ανακοίνωσης
o Επιστολή στις ΠΛ ΟΤΟΕ να καταρτίσουν και να αποστείλουν Αποτελέσματα Χρήσης, Ισολογισμό 2009, Προϋπολογισμό 2012 και Προγραμματισμό Δράσης.
o Μάιος-Ιούνιος Ξεναγήσεις στο Μουσείο Ακρόπολης
Ø ΑΠΡΙΛΙΟΣ
o 23/4 έναρξη παραστάσεων Θεατρικού Τμήματος της ΟΤΟΕ, με το έργο του Άλμπερτ Γκέρνυ «Η ΤΡΑΠΕΖΑΡΙΑ» στο θέατρο ΒΙΚΤΩΡΙΑ. Λήξη παραστάσεων 13/5. Προηγήθηκε χορηγία του Ταχυδρ. Ταμ/ρίου. Εκτύπωση Αφίσας και flyers.
o 29/4 εκδήλωση στο χώρο του Θεάτρου, παρακολούθηση παράστασης και προσφορά ποτού σε επίσημους προσκεκλημένους (Ομοσπονδίες, Διοίκηση ΤΑΧ.ΤΑΜ.,Ιδρύματα κλπ)
o Πρόγραμμα Παραθεριστικών Διακοπών της ΓΣΕΕ
Ø ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
o Ζήτηση συνεργασίας με Ν.Π. και Π.Λ. ΟΤΟΕ για την προσέγγιση Σχολών Χορού και συνεργασία με ειδική τιμή για τους συναδέλφους στην επαρχία.
Ø ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
o Οκτώβριο/Νοέμβριο/Δεκέμβριο Πολιτιστικά Μονοπάτια ΟΤΟΕ-Φθινόπωρο 2010
o Ενημέρωση συν/φων για τον κύκλο σεμιναρίων των εκδόσεων Gutenberg τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2010 με τίτλο ΚΥΚΛΟΙ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ, ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ – Ανοικτά επιστημονικά σεμινάρια
o Πρόταση στη Διοίκηση της ΟΤΟΕ για την έκδοση ΚΑΡΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ για τους συν/φους
o Αποστολή Ανακοίνωσης σε ΣΜ και ΝΠ με τον κατάλογο των σχολών χορού (Αττική/επαρχία) με ειδική τιμή για τους συν/φους.
Ø ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
o Έκδοση και διανομή Θεατρικού Καταλόγου της ΟΤΟΕ για το 2011 (εκπτωτικά κουπόνια – Κατάλογος)
o Επιστολή – Πρόταση Γραμματέα Πολιτισμού προς Πρόεδρο και Γεν. Γραμμ. ΟΤΟΕ σχετικά με την έκδοση ΚΑΡΤΑΣ ΜΕΛΟΥΣ
2011
Ø ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
o 20/1 Αποστολή Ανακοίνωσης σε ΣΜ για αγορά ετήσιων καρτών ΟΑΣΑ 2011
Ø ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
o Φεβρουάριο έως Μάιο: Πολιτιστικά Μονοπάτια της ΟΤΟΕ – ΑΝΟΙΞΗ 2011. Ξεναγήσεις, Περιηγήσεις, Περίπατοι. – Έκδοση Ανακοίνωσης
Ø ΑΠΡΙΛΙΟΣ
o 13/4 ξενάγηση στο Μέγαρο Ευνάδρου του ΜΙΕΤ με θέμα Η Χάρτα του Ρήγα, στα πλαίσια των Πολιτιστικών Μονοπατιών.
o Πρόγραμμα Διακοπών της ΓΣΕΕ για Πάσχα και Καλοκαίρι 2011
Ø ΜΑΙΟΣ
o 2/5 αποστολή Δελτίου Τύπου στους Πολ. Συντάκτες σχετικά με την Παράσταση Θεατρικού ΟΤΟΕ.
o 6/5 έναρξη παραστάσεων Θεατρικού Τμήματος της ΟΤΟΕ, με το έργο του Εντουάρντο Ντε Φίλιππο «ΦΙΛΟΥΜΕΝΑ ΜΑΡΤΟΥΡΑΝΟ» στο θέατρο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ. Λήξη παραστάσεων 22/5. Προηγήθηκε χορηγία του Ταχυδρ. Ταμ/ρίου. Εκτύπωση Αφίσας.
Ø ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
o 23/9 επιστολή πρόσκλησης ΣΜ στην συνέντευξη τύπου της πρ. συναδέλφου Γιώγιας Σιώκου, στις 29/9 με αφορμή την επανέκδοση της ποιητικής συλλογής «ΑΡΧΑΙΑ ΜΕΛΙΣΣΑ».
Ø ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
o 2/12 Αποστολή Ανακοίνωσης σε ΣΜ για αγορά ετήσιων καρτών ΟΑΣΑ 2012
o 5/12 Επιστολή σε ΣΜ για συγκέντρωση αιτήσεων συν/φων για κάρτες ΤΡΑΙΝΟΣΕ Αθ.-Χαλκίδα και Προαστιακού έως Κιάτο.
o 14/12 Έναρξη δήλωσης συμμετοχών των συναδέλφων στο ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΤΜΗΜΑ της ΟΤΟΕ
o 15/12 αποστολή ΔΤ από κοινού με ΟΑΣΕ σχετικά με την παρουσίαση της επανέκδοση της ποιητικής συλλογής «ΑΡΧΑΙΑ ΜΕΛΙΣΣΑ» της Γ. Σιώκου
o Έκδοση και διανομή Θεατρικού Καταλόγου της ΟΤΟΕ για το 2012 (εκπτωτικά κουπόνια – Κατάλογος)
2012
Ø ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Ø ΜΑΡΤΙΟΣ
Ø ΑΠΡΙΛΙΟΣ
o 27/4 έναρξη παραστάσεων Θεατρικού Τμήματος της ΟΤΟΕ, με τα έργα Αγάπη-Πίστη-Ελπίδα» του Ε.Φ. Χόρβατ και «Εβραία» του Μ. Μπρεχτ. Λήξη παραστάσεων 20/5. έκδοση αφίσας. Αποστολή Δελτίου Τύπου.
Ø ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
· 28 Προκήρυξη Πανελλήνιας Συνδιάδκεψης των Πολιτιστικών Φορέων της ΟΤΟΕ
Ø ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
· 2 Ανακοίνωση αποτελεσμάτων – ενημέρωση Συλλόγων για τους ΝΙΚΗΤΕΣ του Λογοτεχνικού (Βραβεία-Έπαινοι)
· 17 Εκδήλωση ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ Διαγωνισμού, 19.00, αίθουσα του Συλλόγου Εργαζομένων Αγροτικής Τράπεζας Αμερικής 10.
Κλείνοντας θέλω να πω ότι σε αυτές τις δύσκολες στιγμές και τις δυσκολίες που περνάει το εργατικό κίνημα, οι άνεργοι συμπολίτες μας, οι συνάδελφοί μας στις Τράπεζες, υπάρχει ένα ανάχωμα κι ένα αντίδοτο και αυτό που κάνουμε σήμερα, νομίζω ότι είναι ένα ισχυρό βήμα.
Ο πολιτισμός από την αρχαιότητα κρατούσε σταθερή και ξεχωριστή θέση. Υπήρχαν οι χορηγίες παλαιότερα, υπήρχαν οι διάφοροι που ανάλογα με τα ποσά που έδιναν είχαν και την ευθύνη σε σχέση με το έργο το πολιτιστικό που παρήγαν, τα ξέρουμε αυτά γιατί ιστορικά έχουν καταγραφεί σ’ αυτές τις παλιοπέτρες που είναι σκορπισμένες από δω κι από κει που είναι μαζεμένες στα Μουσεία και εν πάση περιπτώσει έβρισκαν τρόπο μ’ εκείνα τα μέσα πριν 2.500 χρόνια να προωθούν θαύματα που σήμερα ακόμα, λ.χ. αρχαίες τραγωδίες, δεν έχει ξαναγραφτεί τίποτα καλύτερο.
Δηλαδή ό,τι έχει γραφεί πλέον των τραγωδιών αυτών είναι κάτι το ελάχιστο σε σχέση με αυτό το μέγεθος που είχε παρουσιαστεί τότε. Αυτή είναι η γνώμη μου και νομίζω είναι και γνώμη και πολλών περισσοτέρων.
Επίσης εδώ στην πατρίδα μας το τελευταίο μισό του 20ου αιώνα υπήρχε μια γραμμή στον πολιτισμό. Υπήρχε ένα άνοιγμα, προχωρούσε η κοινωνία αλλά προχωρούσαν πιο πολύ τα γράμματα και οι τέχνες. Προχωρούσαν με πολιτιστικά περιοδικά, με συνθέτες, με μεγάλους συγγραφείς, με ποιητές, με μεγάλους τραγωδοποιούς, Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Λοϊζος, Τσιτσάνης κτλ.
Αυτή η γραμμή όμως χάθηκε; Θεωρώ πως χάθηκε. Πότε και γιατί; Να το σκεφτούμε και να το αναλογιστούμε. Ίσως και το χρήμα που έρρεε σε λάθος κείθεν κακείθεν τα τελευταία 20 χρόνια και αναδεικνύονταν Καλομοίρες που γίνονταν κακομοίρες στο τέλος και διάφορα άλλα. Θεωρώ πως η ώρα να επανέλθουν αυτές οι γραμμές πρέπει να γίνει και η δική μας συμφωνία εδώ για τα επόμενα χρόνια, άσχετα τι δυνατότητες θα έχουμε και πόσα προβλήματα θα έχουμε, γιατί σίγουρα θα έχουμε προβλήματα και μπορεί να είναι και μεγαλύτερα.
Είναι να επανέλθουν αυτές οι γραμμές, να ξαναγραφτεί ο πόνος, οι αξίες της μεγάλης μερίδας της κοινωνίας μας που σήμερα σχοινοβατεί ανάμεσα στην εξαθλίωση και στη φτώχια. Άρα λοιπόν εμάς μας μένει με όση ελπίδα και κουράγιο έχουμε με απόλυτο σεβασμό τον άνθρωπο φυσικά και να συνεχίσουμε με απόλυτο σεβασμό σε αυτό το δώρο που μας παραχωρήθηκε και λέγεται ζωή.
ΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΟ